a tale of our 3 cats

Knock on wood

Before20130814_200716AfterIMG_3817

Het is nog even afkloppen maar het lijkt nu beter te gaan met ons Ypke…..  Wat’s kebeurd? Weer een denktanksessie na alles wat gebeurd is. De dierenarts wou alles maar opschroeven, de Prednison met name, zat geen plafond in volgens haar terwijl ik alleen maar lees “troep, troep, troep”…………… dus f*ck dat. Terugdenken nu………. Yp heeft het meer dan een jaar goed gedaan op Acana vis. Later kreeg hij een reactie en vandaar uit ben ik weer verder gegaan. Met erg weinig succes en het gesodemieter wat jullie voorgaand hebben kunnen lezen. Acana is topvoer, echt. Maar er is een trap hoger en dat is het merk Orijen, in dit geval de visversie. Ik heb de ingrediëntenlijsten naast elkaar gelegd en het vermoeden wat ik al had werd bevestigd. In Acana zit toch gevogeltevet. Damn, dus dat kon misschien een trigger zijn. Nu staat Yp al een een aantal weken op Orijen vis en samen met de afgebouwde Prednison, wondspray (erg vies) lijkt het er nu op dat  de gedachtengang lijkt te kloppen. Sinds 3 dagen is hij van de Prednison af en zeker krabt hij nog, maar minder.  Op bestaande wonden dabt hij nog en z’n buik blijft hij kaal schuren……….. ik denk ook echt dat dit ondertussen ticks zijn……… Het is een neuroot geworden met al die jeuk. We wachten het even af, zeker wat betreft de Prednison, die hadden we al afgebouwd van 3x5mg naar 1x 5mg om de dag en daarna nog een halve week een halve tablet om de dag. Hout, blank hout……… en kloppen maar XXXX

3 Reacties

  1. ben blij te lezen afbouw prednison , want dat is troep . op de lange termijn – bot vergroeiingen en zo
    ik hoop dat jullie er ui komen en Ypke nog lang als huis genoot mogen hebben

    12 september 2013 om 23:25

  2. Jeetje wat een gedoe..maja voor je huisgenootje alles over dus ook de gedachtengangen en vaak kloppen die wel als je van je beestje houd.
    s6 verder en klop maar op blank hout schijnt een fabel maar ik geloof er wel in…s6

    13 september 2013 om 01:21

  3. Kan ik eindelijk weer lang genoeg achter elkaar zitten om eens bij jou te komen kijken en wat zienik? Wat een getob ook met die arme Yp. Hoop dat het nu gauw weer een stuk opknapt, want dit is toch werkelijk kloten van de bok, om het maar in scheepstermen uit te drukken.

    26 september 2013 om 15:41

Plaats een reactie